sâmbătă, 4 februarie 2012

Chiftele cu sos de maioneza si ceapa

In noaptea de Revelion am mancat pentru prima data chiftele in alt fel de sos decat cel de rosii, respectiv chiftele cu maioneza si ceapa. Dana, prietena Corinei a adus aperitivul acesta si ne-a placut, asa ca am luat reteta, am adaptat-o un pic gusturilor noastre si a rezultat o bunaciune: chiftele cu sos de maioneza si smantana, cu multa ceapa rosie, marinata in otet.

Toti musafirii le-au apreciat, desi toti au recunoscut ca nu s-ar fi gandit niciodata la combinatia de chiftele cu maioneza. M-am gandit insa sa nu pun maioneza goala, asa ca am facut un sos asemanator cu cel pentru oua umplute: o cana de maioneza amestecata cu o cana de smantana si un strop de iaurt si am condimentat cu sare si piper. Da hai mai bine sa las vorba si sa va spun “care-i treaba cu chifteaua”.

Ingrediente pentru chiftele:
- 1 kg carne tocata amestec de porc si vita
- o ceapa mare (alba sau rosie) taiata marunt
- un ou
- o cana de pesmet
- ½ pliculet condimente pentru chiftele (am sa va pun zilele astea amestecul de condimente homemade pe care il folosesc eu)



Am framantat toate ingredientele bine bine si am modelat chiftelutele, pe care le-am asezat in tava, pe hartie de copt. De mai bine de 2 ani eu nu mai prajesc chiftelele, le coc, pentru ca se fac mai repede si sunt mult mai sanatoase. Am dat tava la cuptorul incins la 180°, 30-35 minute. Pe la jumatatea timpului de coacere scot tava si agit bine chiftelele, sa se rumeneasca uniform. Inca ceva: puteti pune chiftelele in tava oricat de dese, pentru ca oricum scad putin la copt. Am stiut ca sunt gata pe testate, pentru ca nu exista un tip standard de coacere, el depinde foarte mult de carnea folosita, de tipul cuptorului etc. o data gata chiftelele le-am lasat sa se raceasca si am inceput pregatirea sosului.



Am facut o maioneza de casa, dintr-un galbenus fiert, unul crud, o lingurita de mustar clasic, 2 lingurite zeama de lamiae si vreo 250ml de ulei. Maioneza rezultata am amestecat-o cu o cana de smantana si un borcanel de 150ml de iaurt gras, apoi am condimentat cu sare si piper dupa gust si am mai pus inca un strop de zeama de lamaie si o lingurita de mustar. Acum sa va spun despre ceapa: am folosit 4 cepe rosii mari, de apa, pe care le-am curatat, le-am taiat pe jumatate pe fiecare si le-am tinut peste noapte intr-un amestec de apa si otet, 1:1.



A doua zi le-am scos de la marinat si le-am taiat pestisori.



Apoi, intr-un bol mare, le-am amestecat pe toate: chiftelele, ceapa si sosul.



Daca stau foarte bine de pe o zi pe alta nu as putea sa va spun, pentru ca au trecut foarte bine si la sfarsitul serii nu mi-a ramas decat sa spal bolul. Daca nu va place gustul de otet sau aveti probleme cu stomacul si aciditatea, puteti sa folositi ceapa de apa, care nu pisca si sa o tineti peste noapte numai in apa, fara otet. Insa otetul da cepei o aroma deosebita, zic eu. Sa va fie de bine :)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu