sâmbătă, 4 februarie 2012

Toba de casa

Ieri a fost Ignatul si asta inseamna ca a fost momentul perfect pentru taiatul porcului si gatit de toate, de la pomana porcului si pana la diverse “porcarii”. Deja v-am aratat retetele de carnati de casa, racituri, jumari si caltabosi, lipsea insa regina platourilor de Craciun: toba de casa.

Mie nu imi place toba grasa, raciturile sunt una, toba e alta, din punctul meu de vedere, asa ca nu am pus nici picioruse, nici cap de porc, singura grasime fiind o bucata de gusa si niste sorici. Procedeul e foarte simplu si atentie: stomac de porc gasiti la carmangerie, gata spalat si curatat, pregatit pentru umplere. In rest, mai aveti nevoie de ata de bucatarie pentru cusut stomacul si o oala incapatoare. Facem toba?

Ingrediente:
- 1 stomac de porc, spalat si curatat
- 2 kg organe de porc (rinichi, inima, limba, ficat)
- 300g sorici
- 500g gusa
- 3-4 morcovi
- 2 cepe
- 7-8 catei de usturoi
- piper boabe (rosu si negru), coriandru boabe, foi de dafin, cateva cuisoare, amestec de condimente nemacinate (eu am folosit un amestec de coriandru, chimen, fennel etc), sare
- un plic de gelatina

Mai intai tinem organele si stomacul de porc in apa rece cu otet peste noapte, pentru a indeparta mirosul. Crestam adanc organele, mai ales rinichii.



Dupa ce au stat peste noapte in apa rece, le punem la fiert (in apa proaspata), impreuna cu legumele, gusa, soricii si toate condimentele. Sare se pune dupa gust. Le lasam sa fiarba pana furculita intra usor in fiecare bucata de carne.



Scoatem carnea si legumele, legumele le aruncam, carnea o taiem in bucatele mici. Coasem stomacul de porc, lasand o deschizatura mica prin care sa il umplem cu bucatelele de carne. Indesam carnea cate de tare putem si pentru ca nu am folosit carne foarte groasa, trebuie sa “legam” toba cu un plic de gelatina: luam 500ml din apa in care a fiert carnea si in ea dizolvam gelatina.



Turnam apoi supa de carne cu gelatina peste bucatile de carne, in stomacul de porc. Coasem apoi stomacul ca sa il inchidem de tot si il punem la fiert in apa in care a fiert carnea, pana furculita trece bine prin membrana si carne. Scoatem apoi toba pe un fund de lemn, o acoperim cu un alt fund de lemn peste care punem niste greutati, cu grija insa, sa nu strivim toba. O lasam sa se raceasca peste noapte si gata!



Cam asa arata toba la 24 de ore dupa ce a fost facuta. Eu zic ca a iesit foarte faina, e indesata, nu e foarte grasa, s-a legat foarte bine si nu are prea multa gelatina. E cu siguranta mai buna decat orice toba din comert si sincer, a fost foarte simplu de facut, e prima data cand fac singura-singurica si chiar a iesit foarte bine. Am mancat, bine-si-inteles, cu multa ceapa si vin fiert, de Craciun repetam degustarea, poate chiar cu o tuiculita fiarta!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu