sâmbătă, 4 februarie 2012

Zahar vanilat facut in casa

O alta idee simpatica pentru Craciun dar si foarte util zi de zi in bucatarie, este zaharul vanilat facut in casa.

Se face atat de simplu si e atat de natural, incat ca veti intreba (la fel ca si mine) de ce ati folosit pana acum zaharul vanilat la plic?

Nu aveti nevoie decat de zahar tos si o pastaie de vanilie.



Mai intai taiem pastaia pe lung, cu un cutit foarte ascutit, pentru a deschide teaca pastaii, insa fara a taia de tot.



Apoi, cu varful cutitul scoatem miezul pastaii de vanilie.



Intr-un borcanel (unul de 150g am folosit eu) punem 2-3 linguri de zahar, peste care punem miezul pastaii de vanilie. Punem capacul borcanului si amestecam bine, apoi completam cu zahar (din aproape in aproape) si amestecam dupa fiecare aditie de zahar, ca sa se distribuie vanilia uniform. La final, punem in borcanel si pastaia cu totul.



Borcanelul trebuie sa stea inchis ermetic cel putin o saptamana, apoi il decoram si il facem cadou celor dragi sau il folosim pentru prajiturele si alte cele. Eu i l-am facut cadou lui Buni Sia, cea mai mare gospodina din familie.





V-am pus si eticheta pe care am facut-o eu, poate vreti sa o folositi si pentru zaharul vostru. O puteti edita foarte usor in Word sau in Photoshop sau in ce program stiti voi mai bine. Sa va fie de bine!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu